Tallinnale

Tallinna kesklinna piirkonnas kergliikluse eelistamine suvekuudel

Teet Meesak,
  1. Ühisloomes
  2. Allkirjastamisel
  3. Menetluses
  4. Järelkaja
5401 allkirja

Algatus on menetluses. Vaata menetlust.

Eesti keelesVene keeles (tõlge)

Suvel ei ole Tallinnas ummikuid, koolid ja lasteaiad on kinni. Lastel on koolivaheaeg, inimesed puhkavad. Et soodustada tervislikku liikumist nooremate ja vanemate seas, tuleb suvel liiklusruum linnas jagada ümber kergliikluse tarbeks (tõukerattad, jalgrattad jms.)

Kesklinn ja kolme kilomeetri raadiuses ümbritseva piirkonna sõidutee tuleb ümber jagada ajutise jalgrattaraja jaoks:

- Ajutine jalgrattarada peab kestma suvekuudel 1.juuni 2021 - 26.august 2021

- Ajutise jalgrattarada peab olema vähemalt sõiduraja laiune ja mitte vähem kui 3 meetrit lai.

- Ajutine jalgrattarada peab olema muust sõiduteel toimuvast liiklusest füüsiliselt eraldatud, (betoonpiirded jms.) v.a. ristmikel.

- Ajutisel jalgrattarajal sõitmine peab olema ohutu igale vanusegrupile, k.a. eelkooli lastele.

- Kui tänaval ei ole ajutise jalgrattaraja jaoks ruumi, tuleb see teha tänaval parkivate autode arvelt.

- Tänavad, kus autodele on samas suunas 2 sõidurada, tuleb üks rada eraldada jalgrattaraja jaoks (näiteks Mere pst, Põhja pst, Narva mnt, Pärnu mnt, Estonia pst, Rävala pst, Laikmaa, Gonsiori, Tartu mnt., Kunderi, Endla, Luise, Paldiski mnt., Toompuiestee, jne) -Ajutine jalgrattarada peab moodustama ühtse terviku. Ala sees (kesklinnas 3 km raadiuses) peab olema ükskõik milline geograafiline punkt ajutisest jalgrattarajast 300 meetri kaugusel. - Planeerimise faasis peab linn kaasama kohalikke kergliikluse eest seisvaid organisatsioone (Linnaratturite Liit jt.)

  1. Kollektiivsele pöördumisele on andnud allkirja rohkem kui 1% Tallinna linna kodanikest

    Tallinna linn on teostanud rahvastikuregistri kaudu kontrolli, kui suur osa pöördumisele antud toetusallkirjadest on antud Tallinna linna hääleõiguslike kodanike poolt. Selgus, et pöördumisele andsid allkirja 4198 Tallinna linna kodanikku. Allkirjade arv ületab kohaliku omavalitsuse korralduse seaduses sätestatud vähemalt 1% hääleõiguslike kodanike allkirjade kogumise nõuet. Seega Tallinna linn jätkab esitatud kollektiivse pöördumise menetlusega.

  2. Algatus saadeti menetlusse

  3. Algatus kogus 4389 allkirja

  4. Algatus kogus 100 allkirja

Kommentaarid

  1. komad

    Koolivaheaeg on muidu üks sõna. Koma käib kohe eelneva sõna järel (ummikuid, ja allpool tekstis ka). "nimesed" = "inimesed". Vabandust! Lihtsalt jube raske on ka üliheale mõttele alla kirjutada.. ja jah, ma ise väljendun kommentaaris kõnekeelselt ja lõpuni mõtlemata.. Aitäh!

    1. sõidurada kitsamaks.

      Kui sõidurada on 3m siis autod mahuvad sisse ja kasutavad enda jäoks. Ühesuunalise rada peab olema 2m maks.

      1. Laial kõnniteel saab ka autoga sõita , aga üldjuhul ei sõideta. Kindlasti saab mingid tõkendid panna, mis raskendab autoga seal sõita.

      2. Tahaks loota, et kui see on "muust sõiduteel toimuvast liiklusest füüsiliselt eraldatud" siis see on ka tähistatud ja sinna ei saa niisama autoga sõita.

    2. Bolt/Wolt

      Would be great to get companies like Bolt/Wolt lobbying for this as well, since their delivery driver's will likely have quite a big impact from this

      1. Hiljutine pretsedent Londonist

        Mõte on hea mitmel põhjusel, üheks näiteks see miks Londonis nii tehti kui suurem COVIDi kriis hakkas üle minema: ühistranspordis ei saa väga sotsiaalset distantsi hoida ja kui kogu see mass hakkaks autodega sõitma siis oleks üks pidev ummik, seega soodustati laiaulatuslikult muid liikumisviise värskes õhus.

        1. Hoidke vererõhk normis

          Mitmetele autojuhtidele on ohutum, kui nad ei töllerda ratturitel ees.